Wycieczka do Gdańska 24.05.2022r.

24 maja 2022r. wyruszyliśmy na wycieczkę do Gdańska.
Pierwszym etapem naszej podróży było Muzeum II Wojny Światowej. Oglądaliśmy wystawę główną tworzącą trzy bloki tematyczne: ” Droga do wojny”, „Groza wojny”, „Długi cień wojny”. Ekspozycja dobitnie ukazuje polskie doświadczenie wojny. Na wystawie głównej znajduje się niemal 3 tys. eksponatów oraz 260 nowoczesnych stanowisk multimedialnych, dzięki którym można obejrzeć filmy, fotografie oraz relacje świadków.
Niesamowite wrażenie, na nas wszystkich zrobiła rekonstrukcja dawnej ulicy, na której znajdowały się piękne kamienice oraz witryny sklepowe. Po kilku minutach oglądaliśmy tę samą ulicę zniszczoną pociskami artyleryjskimi – wyniszczone kamienice, wybite okna, gruzy …
Kolejnym etapem naszej wycieczki był spacer brzegiem rzeki Motławy w odcinku miejskim. Motława odegrała ważną rolę dla rozwoju Gdańska. Nad rzeką znajduje się stary Żuraw oraz Wyspa Spichrzów.
Widzieliśmy także statek „Sołdek Szczecin” – pierwszy statek zbudowany całkowicie w Polsce po II Wojnie Światowej.
Kolejno, przy udziale pani przewodnik zwiedziliśmy Kościół Mariacki, w którym mieliśmy okazję zobaczyć oraz poznać historię drugiego co do wielkości zegara astronomicznego na świecie. Zegar wskazuje fazy księżyca i znaki zodiaku. Mierzy 12m. wysokości. Podziwialiśmy także dębowy gotycki ołtarz z 1517r. przedstawiający Ukoronowanie Najświętszej Maryi Panny. Do ciekawych zabytków Kościoła należy także figura Pięknej Madonny Gdańskiej z lat 1400- 1435.
W dalszej części wycieczki odwiedziliśmy Długi Targ, na którym stoi Fontanna z Neptunem. Neptun prezentuje się na tle Dworu Artusa – budynku nawiązującego do postaci króla Artura i Rycerzy Okrągłego Stołu. Obok mogliśmy oglądać piękną Złotą Kamienicę z białą fasadą – jedną z najpiękniejszych na całym Długim Targu.
Na koniec podziwialiśmy piękne zdobienia na kamieniczkach oraz tzw. przedprożach – prawdziwe dzieła sztuki – sceny biblijne, mitologiczne, sielankowe, pejzaże…
Z wycieczki wracaliśmy zadowoleni i uśmiechnięci z obietnicą powrotu…